خانه » اخبار و مقالات » در مورد بکاپ گیری ابری چه میدانید؟!

در مورد بکاپ گیری ابری چه میدانید؟!

در یک شرکت، همواره امکان از دست رفتن داده‌ها هست. این دستور ممکن هست به ارزش از دست رفتن مجموع کار و سرمایه‌تان تمام شود. به لحاظ می‌رسد 51 درصد از کسب و کارهای کوچک هنوز از راهکار‌های پشتیبانی داخلی

پشتیبان گیری از اطلاعات

در یک شرکت، همواره امکان از دست رفتن داده‌ها هست. این دستور ممکن هست به ارزش از دست رفتن مجموع کار و سرمایه‌تان تمام شود. به لحاظ می‌رسد 51 درصد از کسب و کارهای کوچک هنوز از راهکار‌های پشتیبانی داخلی شبکه بر پایه ی سخت‌افزار برای داده‌های خود استعمال می‌کنند. این فرمان منجر آسیب پذیر شدن آن ها در ازای بلایای خاص (مانند آتش سوزی یا سیل) می‌شود. بررسی اخیر دیگری نماد داد که 44 درصد از خسارت داده‌ها ناشی از حذف تصادفی، خرابی سیستم و یا خرابی اپ می‌باشد. ایرادات غیرعمدی هم برای هرکسی ممکن هست رخداد بیافتد. اما متخصصان واقعی تمام تلاششان را برای جلوگیری از چنین وقایعی اجرا می‌دهند.

تعداد زیادی از کسب و کارهای کوچک و معدل هم امروزه پشتیبانی داده‌ها را دورازشوخی‌تر گرفته‌اند. با این حال، 54 درصد از SMB هایی که پیش از این در گیر ضرر به داده‌هایشان شدند میگویند زمان کافی برای پشتیبان به دست آوردن از داده‌هایشان را ندارند. آیا این اتفاق بدین ادله می‌افتد که آن ها هنوز پشتوانه‌گیری ابر را به درستی ادراک نکرده‌اند؟

ابر چه می باشد و چرا با اهمیت  است؟

پشتوانه گیری ابری یک تکنولوژی تازه محسوب نمی‌شود. مدتهاست آیتم استفاده قرار می گیرد و شامل ارسال یک اسکن از اطلاعات شما به یک فروشنده خارجی می‌گردد. این فروشندگان خارجی عموماً ارائه‌دهندگان ابر نامیده می شوند. آن‌ها در قبال پرداخت هزینه بسیار مقداری، اطلاعات شمارا امن و در دسترس نگه می‌دارند. با پشتیبان گیری ابر، اطلاعات حساس شما در یک راءس ویژه ذخیره می گردد. این مراکز داده به طور خاص برای ذخیره داده‌ها طراحی شده‌اند و پیشرفته‌ترین سیستم‌های امنیتی را دارا‌هستند. چون بخوبی می‌دانند چقدر امنیت داده برای کسب و کارها حیاتی هست. برای شرکت‌ها بحث امنیت اطلاعات بسیار مهم می‌باشد، چون صرفا شامل داده‌های شما یا کارمندانتان نمی‌شود، بلکه داده‌های مشتریان‌تان را هم دربرمی‌گیرد.

با به دست آوردن پشتیبانی منظم، مطمئن می‌شوید که اطلاعات حساس به خصوص در صورت وقوع هر نوع رخداد‌ای قابل بازیابی می باشند. بازیابی حوادث نماد دهنده سیستم‌های فنی می‌باشد که از عملکردهای مهم کسب و کار پشتیبانی می‌کنند. یعنی شما در مقابل حوادث طبیعی و انسانی محافظت می‌شوید. طوفان، سیل، آتش سوزی یا باگ‌های IT هم جزو این دسته محسوب می‌شوند. حالا که به اهمیت نقش پشتوانه گیری ابر و بازیابی رویدادها پی بردید، وقت آن هست که از مزایا و معایب به کارگیری از این ابزارها برای تجارت هم با خبر شوید.

مقاله مرتبط
مزایای سرویس‌های آنلاین پشتیبانی داده ها

مزایای پشتوانه گیری ابری

داده‌های شما از هر کجا در هر زمان قابل دسترسی میباشند

نگه داشتن اطلاعات ارزشمندتان در ابر منجر می گردد هر فرصت و هرکجا که اتصال به اینترنت دارید، به داده‌ها دسترسی داشته باشید. به هیچ وجه اساسی نیست از چه دستگاهی به کارگیری میکنید، از روی تلفن همراه، لپ تاپ یا دسکتاپ قابل دسترسی خواهد بود. همچنین میتوانید دسترسی در سطح ها متعدد را به پرسنل خود بدهید. بدین ترتیب، امنیت داده‌های ارزشمندتان بیشتر شده و احتمال جراحت کمتر خواهد بود.

کوشش و قابلیت باور بیشتر

بهترین ارائه دهندگان پشتیبان گیری ابر از امکانات پیشرفته‌تر به کار گیری می‌کنند. آن‌ها آخری ابتکار‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری را بکار می‌برند. این جنبه بسیار اهمیت داراست. با برون سپاری این خدمات، دیگر مایحتاج نیست نگران مفاد پایین باشید:

ارتقاء سخت افزار – مسئولیت ارائه دهنده است
ارتقاء نرم افزار – ارائه دهنده باید همیشه نرم افزار را به روز رسانی کند
هزینه‌های تعمیر و نگهداری – هزینه برق و خنک کننده حذف میگردد

ارتقا خدمات به عهده ارائه دهنده خدمات می‌باشد نه شما. در شرایطی که اتفاقی بیافتد، یافتن چاره و رفع مشکل هم به عهده آنهاست. آنان این عمل را با استفاده از تکنولوژی پیشرفته انجام می دهند، مورد نیاز نیست شما نگران باشید. آخری ابتکار‌ها در سخت‌افزار و برنامه باعث ارتقاء بهره‌وری میگردند. آن‌ها همچنین فرایندهای پیچیده را ساده می‌کنند و به منظور ارائه تجربه بهتری برای کاربر طراحی شده‌اند.

امنیت همه جانبه

هنگامی که شما اطلاعات پر ارزش خود را به یک شرکت حامی ابر دارای تخصص می‌دهید، امنیت جنبه حیاتی به حساب می آید. پس باید همه جانبه ارائه شود. به همین ادله بهترین شرکت‌ها از مراکز داده به کار گیری می‌کنند. برخی از آنها در شبکه‌های چندگانه قرار دارا‌هستند. آنان حتی 24 ساعته امنیت مجهز در محل دارند. وقتی مشاجره اطلاعات شرکت به در میان می‌آید، هرچه طرز حفظ امنیت بیشتر باشد بهتر هست. در شرایطی‌که درپی یک حمایت کننده ارائه دهنده ابر میباشید، درخواست رمزگذاری فرمائید. یک سری مرکز داده تخصصی، از رمز گذاری داده ارتشی برای اهداف امنیتی بیشتر به کارگیری می‌کنند. برخی تسهیلات مورد استعمال ارائه دهندگان خدمات ابر، با توجه به ماهیت ایرادات در نظر گرفته می شوند. برای مثال، آن‌ها پروتکل‌های خاصی برای تقابل با آتش سوزی دارند. آنها با استفاده از بهترین مواد ساخته شده‌اند تا مثلا بتوانند با طوفان رتبه 5 هم به خیر رویارویی کنند.

مقاله مرتبط
ذخیره اطلاعات روی هارد اکسترنال

راحتی برای شما و مجموعه شما

فراهم نمودن بکاپ یا پشتیبان از داده شما در ابر سبب ساز تسهیل کلیه چیز برای شما و تیم شما می شود. شما دیگر نیازی به استخدام افراد برای حفاظت از زیرساخت‌های پشتیبانی داده خود ندارید. حتی می‌توانید روند پشتیبانی را اتومات نمائید. با این کار شما و مجموعه‌تان امکان تمرکز بیشتر بر مهم‌ترین جنبه‌های کسب و کار خود را خواهید داشت. مراحل حامی گیری ابری بسیار ساده و مخاطب پسند می باشد. معمولا دربرگیرنده یک پنجره مرورگر می گردد که از طریق آن می توانید تمام اطلاعات خود را مدیریت نمائید. در شرایطی‌که چیزی غیرفعال شود یا مشکلی پیش بیاید، تنها کافیست با پشتیبانی تماس بگیرید.

ارائه دهندگان حرفه‌ای یک دسته از کارشناسان در محل دارا هستند. این افراد در کارشان بسیار فن‌ای اند. پس کسب و کار شما دیگر نیازی به استخدام یک متخصص IT جدید نخواهد داشت. هر مشکلی که ممکن می باشد پیش بیاید، سریع و سهل وآسان حل میگردد. پشتیبانی ابری هزینه‌های حفظ را هم معدود می‌کند. شما دیگر نیازی به سرمایه گذاری مبلغ هنگفتی در این مورد ندارید. فقط کافیست هزینه‌های ماهانه را پرداخت ‌کنید و از خدمات کارآمد آنها لذت ببرید.

عیب های پشتیبان گیری ابری

هر خدماتی ممکن می باشد با مشکلاتی مواجه شود. مهمترین مشکلات پشتیبانی گیری ابری عبارتند از:

در صورتیکه دسترسی به اینترنت نداشته باشید، نمی‌توانید به داده‌های ابر خود دسترسی پیدا فرمائید.
آیتم پهنای باند – شما نیاز به پهنای باند مناسب برای پشتیبانی گرفتن از داده‌های گران قدر دارید.
بازیابی کامل داده‌ها ممکن می باشد مدتی طول بکشد، بازیابی داده با حجم کم سریع و آسان می‌باشد. ولی بازیابی بی نقص بازه زمانی فرصت زیادی طول می کشد و به سیستم فشار می‌آورد.

اگر، در حالتی‌که با یک شرکت ارائه دهنده ابری کار می کنید، دیگر لازم نیست نگران دو نکته آخر باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید